Sukujuhlat

Sukujuhlat - Suguvastavundu

on Karjalaisen Nuorisoliiton, Kansantanssinuorten liiton ja Suomalaisen Kansantanssin Ystävien yhteinen kesäjuhla. Tapahtuma kerää yhteen tanssijoita, muusikoita ja laulajia Suomesta, Udmurtiasta, Virosta, Karjalasta ja Inkeristä. Sukujuhla -viikolla on päivittäin tarjolla kansainvälisiä tanssikursseja tai luentoja.

Luvassa on kansanperinteen koko kirjo: kansantanssia, kansanmusiikkia, perinnekäsitöitä, kansallispukuja, luentoja ja kulttuurien loistoa.

Luento-osuudessa kuullaan esityksiä suomalais-ugrilaisesta puku-, tanssi- ja musiikkiperinteestä. Illanvietoissa ja konserteissa kuullaan ja nähdään tanssi- ja musiikkiesityksiä eri maista. Tapahtuma huipentuu sunnuntain pääjuhlaan, jossa nähdään monisatapäisen esiintyjäjoukon yhteinen kansantanssiesitys.

Lisätietoja:
Karjalainen Nuorisoliitto, p. 045 673 3223, toimisto(at)karjalainennuorisoliitto.fi

Sukujuhlat - Suguvastavundu järjestetään 19.-22.7.2018 Siilinjärvellä samaan aikaan Siilifolkin kanssa. Siilifolkissa on useita nimekkäitä esiintyjiä, mm. Värttinä. Katso tästä Siilifolkin ohjelma.

_________________________________________________________________________________________

Sukujuhlien järjestelytoimikunta. Hilu Toivonen-Alastalo (Karjalainen Nuorisoliitto), Sanna-Riina Laakso (Kansantanssinuorten liitto), Seija Ulenius ja Teemu Perheentupa (Suomalaisen Kansantanssin Ystävät).

Siilifolk ja

Sukujuhlat - Suguvastavundu