Sukujuhlat

Sukujuhlat - Suguvastavundu

on Karjalaisen Nuorisoliiton, Kansantanssinuorten liiton ja Suomalaisen Kansantanssin Ystävien yhteinen kesäjuhla. Tapahtuma kerää yhteen tanssijoita, muusikoita ja laulajia Suomesta, Udmurtiasta, Virosta, Karjalasta ja Inkeristä. Sukujuhla -viikolla on päivittäin tarjolla kansainvälisiä tanssikursseja tai luentoja.

Luvassa on kansanperinteen koko kirjo: kansantanssia, kansanmusiikkia, perinnekäsitöitä, kansallispukuja, luentoja ja kulttuurien loistoa.

Luento-osuudessa kuullaan esityksiä suomalais-ugrilaisesta puku-, tanssi- ja musiikkiperinteestä. Illanvietoissa ja konserteissa kuullaan ja nähdään tanssi- ja musiikkiesityksiä eri maista. Tapahtuma huipentuu sunnuntain pääjuhlaan, jossa nähdään monisatapäisen esiintyjäjoukon yhteinen kansantanssiesitys.

Lisätietoja:
Karjalainen Nuorisoliitto, p. 045 673 3223, toimisto(at)karjalainennuorisoliitto.fi

Sukujuhlat - Suguvastavundu järjestetään 19.-22.7.2018 Siilinjärvellä samaan aikaan Siilifolkin kanssa. Siilifolkissa on useita nimekkäitä esiintyjiä, mm. Värttinä. Katso tästä Siilifolkin ohjelma.

Palautekysely

Sukujuhlat - Suguvastavundu -tapahtumasta voi antaa palautetta tästä

MUUTOS OHJELMAAN

11.7.2018

Muusikko Dimitri Demin on joutunut peruuttamaan osallistumisensa Sukujuhlat - Suguvastavundu -tapahtumaan. Näin ollen tiistain "Rakenna itsellesi puhallin" -kurssi ei toteudu.

Perjantaina klo 15.30-16.15 luennon aihe ja luennoitsija ovat muuttuneet. Hum. kand. Janna Kankkunen kertoo aiheesta "Musiikkiyhtye Buranovskie Babushki: tuohivirsuissa kuuluisuuteen - populaarikulttuuri finnougristen kielten ja kulttuurien säilyttämisen / edistämisen välineenä". Luento perustuu Jannan Udmurtiassa tekemään tutkimukseen.

Kansainvälisten vieraiden joukko on kasvanut kahdella esiintyjäryhmällä. Karjalainen Pitaritzi-kuoro esittää perinteisiä kansanlauluja ja piirileikkejä ja saamelaiset Saharovin siskokset oman kulttuurinsa omaperäistä perinnettä. Heidän mukanaan Siilinjärvelle saapuu myös saamelaisen käsityön taitaja.

Lisätietoja: Hilu Toivonen-Alastalo, p. 050 563 6907, etunimi.sukunimi-naimanimi@karjalainennuorisoliitto.fi

Sukujuhlien järjestelytoimikunta. Hilu Toivonen-Alastalo (Karjalainen Nuorisoliitto), Sanna-Riina Laakso (Kansantanssinuorten liitto), Seija Ulenius ja Teemu Perheentupa (Suomalaisen Kansantanssin Ystävät).

Siilifolk ja

Sukujuhlat - Suguvastavundu