Sukujuhlat

Sukujuhlat - Suguvastavundu

on Karjalaisen Nuorisoliiton, Kansantanssinuorten liiton ja Suomalaisen Kansantanssin Ystävien yhteinen kesäjuhla. Tapahtuma kerää yhteen tanssijoita, muusikoita ja laulajia Suomesta, Udmurtiasta, Virosta, Marista, Tveristä, Mordvasta, Karjalasta ja Inkeristä. Sukujuhlia edeltää kansainvälinen nuorten leiri 16.19.7. Monta kärpästä yhdellä iskulla siis.

Luvassa on kansanperinnettä koko rahan edestä: kansantanssia, kansanmusiikkia, perinnekäsitöitä, kansallispukuja, luentoja ja kulttuurien loistoa.

Luento-osuudessa kuullaan esityksiä suomalais-ugrilaisesta puku-, tanssi- ja musiikkiperinteestä. Illanvietoissa ja konserteissa kuullaan ja nähdään tanssi- ja musiikkiesityksiä eri maista. Tapahtuma huipentuu sunnuntain pääjuhlaan, jossa nähdään monisatapäisen esiintyjäjoukon yhteinen kansantanssiesitys.

Sukujuhlat järjestetään samaan aikaan Siilifolkin kanssa.

Lisätietoja:
Karjalainen Nuorisoliitto, p. 045 673 3223, toimisto(at)karjalainennuorisoliitto.fi

Sukujuhlat - Suguvastavundu järjestetään 19.-22.7.2018 Siilinjärvellä samaan aikaan Siilifolkin kanssa. Siilifolkissa on useita nimekkäitä esiintyjiä, mm. Värttinä. Katso tästä Siilifolkin ohjelma.

_________________________________________________________________________________________

Sukujuhlien järjestelytoimikunta. Hilu Toivonen-Alastalo (Karjalainen Nuorisoliitto), Sanna-Riina Laakso (Kansantanssinuorten liitto), Seija Ulenius ja Teemu Perheentupa (Suomalaisen Kansantanssin Ystävät).

Siilifolk ja

Sukujuhlat - Suguvastavundu