Kansainväliset kurssit

Ainutlaatuinen kurssipaketti kaikenikäisille.

Valitse yksi, kaksi tai kaikki kurssit ja sukella kansainvälisen kansanperinteen maailmaan tanssien, leikkien, laulaen, soittaen ja käsillä tehden.

TIISTAI 17.7.

Hippaa ja hyppelyitä, klo 10.00–11.00
hinta: 5 € / 3 €

Kurssilla opetellaan helppoja suomalaisia ja karjalaisia lasten leikkejä ja tansseja ja se soveltuu kaikille yli 3-vuotiaille. Opettajana toimii Natalia Kashirina Petroskoista. Natalia toimii Kulkuset -ryhmän ohjaajana sekä lasten ja nuorten Humahus -festivaalin järjestäjäjoukossa.

Rakenna itsellesi puhallin, klo 15.00–17.00, PERUUTETTU!

Kurssin opettaja Dimitri Demin on joutunut peruuttamaan saapumisensa Siilinjärvelle.

KESKIVIIKKO 18.7.

Seuratanssit, klo 9.00–11.00
hinta: 10 € / 8 €

Tässä työpajassa tutustutaan pohjoismaisiin illanvietto- ja seuratansseihin. Työpaja sopii niin lapsille kuin aikuisillekin. Opettajana toimii Kansantanssinuorten liiton Silva Järvinen. Silva on kerännyt kokemusta Barnlekistä, Nordlekistä ja Nordringistä oman ryhmänsä ohjaamisen lisäksi.

Hulivili, tansseja lapsille, klo 15.00–17.00
hinta: 10 € / 8 €

Hulivili-kurssilla opetellaan lapsille ja nuorille soveltuvia karjalaisia tansseja, leikkejä ja laululeikkejä. Kurssi sopii yli 6-vuotiaille lapsille ja lasten kanssa työskenteleville aikuisille. Opettajana toimii FM Juha-Matti Aronen.

TORSTAI 19.7.

Polskaa ja enkeliskaa, klo 9.00–11.00
hinta: 10 € / 8 €

Kurssilla sukelletaan polskan ja enkeliskan maailmaan ja tanssitaan pieniä länsisuomalaisia tansseja. Kurssi soveltuu jonkun verran tanssia harrastaneille. Opettajana on tanssinopettajaopiskelija, Motoran Pelmakoistakin tuttu, Timo Salonen Joensuusta.

Röntysköitä ja katrilleja Inkeristä, klo 15.00–17.00
hinta: 10 € / 8 €

Kurssilla tanssitaan inkeriläisiä perinteisiä tansseja ja leikkejä: katrilleja, röntysköitä, paritansseja ja laulutansseja. Kurssi sopii kaikille tanssia jonkun verran harrastaneille. Opettajina toimivat Merje Malkki ja FM Juha-Matti Aronen Tarton inkerinruomalaisesta seurasta.

PERJANTAI 20.7.

Karjalaisen tanssin tekniikat, klo 9.00–11.00 ja 15.00–17.00
hinta: 20 € / 15 € tai 12 € / 8 € /2 t

Ainutlaatuinen sukellus karjalaisen kansantanssin karaktääriin ja vaativimpiin karjalaisaskelikkoihin. Kurssi soveltuu kansantanssia harrastaneille. Opettajana toimii Boris Shustov, Viola Malmin perustaman Gornitsa-kansantanssiyhtyeen taiteellinen johtaja. Boris toimi Violan oikeana kätenä kursseilla ja kiertueilla vuosien ajan ja vastasi tanssijoiden tekniikkaopetuksesta. Hän on kysytty kouluttaja niin Suomessa kuin Venäjälläkin.

Kurssipaikka on Siilinlahden koulun juhlasali, Koulutie 3, Siilinjärvi.

PAKETTIHINNAT

Mikäli haluat osallistua kaikkiin opetuksiin, on opetusten pakettihinta 65 € / 47 €.
Opetukset, koulumajoitus (ma - pe) ja ruokailut (ma iltapala - pe lounas) sekä Siilifolkin ohjelma (ma - pe) on yhteensä 135 € / 115 €.
Sukujuhlille pe - su ilmoittautuneet voivat lisätä paketteihinsa to yöpymisen ja iltapalan, pe kurssit, aamiaisen ja lounaan hintaan 32 €.

Alennettu hinta koskee Sukujuhlat – Suguvastavundu -tapahtuman osallistujapaketin ostaneita.

Ota tanssikurssille mukaan mukavat tanssivaatteet ja -kengät sekä juomapullo.

Ilmoittautuminen

Voit tulla paikalle 15 minuuttia ennen kurssin alkua, niin pääset mukaan. Maksu tapahtuu käteisellä tai kortilla. Voit myös ilmoittautua etukäteen (10.7. mennessä) ja varmistaa paikkasi kursseilla. Ilmoittautumislomakkeelle.

Ruokailujen tilaajien tulee ilmoittaa erikoisruokavaliot 18.6. mennessä henkilökohtaisesti nettilomakkeella.

Peruutusehdot: 2.7. jälkeen tehdyt peruutukset laskutetaan kokonaan.

Kurssit ovat osa kansainvälistä Sukujuhlat – Suguvastavundu -tapahtumaa, joka järjestetään Siilinjärvellä 19.–22.7. Tapahtumaan osallistuu tanssijoita, muusikoita ja laulajia Suomesta, Udmurtiasta, Virosta, Tveristä, Karjalasta ja Inkeristä. Värikkäitä esityksiä, työpajoja ja luentoja pääsee seuraamaan Siilifolkin tapahtumateltassa koko viikon ajan. Sukujuhlat - Suguvastavundu huipentuu sunnuntain pääjuhlaan Mantun pesäpallokentällä klo 13.00, jossa esitetään yli tunnin mittainen kansantanssin suurteos yli 300 tanssijan voimin.

Lisätietoja: Karjalainen Nuorisoliitto, puh. 045 673 3223, toimisto@karjalainennuorisoliitto.fi

Siilifolk ja

Sukujuhlat - Suguvastavundu