Yhteisohjelmat

Yhteisohjelma

Sukujuhlat - Suguvastavundu huipentuu sunnuntaiseen pääjuhlaan, jossa esitetään kansantanssin yhteisohjelma. Harjoitukset järjestetään lauantai- ja sunnuntaiaamuina, joihin kaikkien toivotaan osallistuvan.

Sukujuhlien kantava teema on nimensä mukaisesti sukulaiskansojen kohtaaminen. Punaisena lankana yhteisohjelmassa on kulku Suomen länsirajalta itärajalle, jossa kohtaamme vieraitamme ja joille esitämme osaamistamme puolin ja toisin. Alkutunnustelun jälkeen huomaammekin löytävämme paljon yhteistä ja vuorotanssit vaihtuvat yhteislauluun ja -tanssiin. Kokonaisuuden lomassa esitellään upeita kansallis- ja kansanpukujamme.

AIKUISET / Lännestä rajalle: Polskaa, Pilkistys, Peukalopolkka Kerimäeltä, Murnakutka, Nyykytys

NUORET / Vauhtia kantoihin: Sottiisisakki, Kaheksu, Polkkasikermä: Hienohelma, Tavallisen taajaan, Halihiljaa, Käsihamu

YHTEINEN ILO: Karjalani rahvas

VUNUKAT / Myö kans: Pikkuväen katrilli, Ison härän polska, Ukolla akalla

YHTEISESITYS: Kansallispukunäytös

YHTEISLAULU: Reppurin laulu

YHTEISTANSSI: Humahus

Sommittelu ja koreografia Rami Meling ja Tiina Salmi. Kenttäkoreografian ovat tehneet ja sen Siilinjärvellä ohjaavat tanssiopettajaopiskelijat Ella Rautamies ja Anni Kirppu.

Videot

Yhteisohjelmien videot kuvattiin kurssilla 24.-25.9.2017 Hämeenlinnassa. Löydät ne YouTubesta.

TILAA YHTEISTANSSIEN OHJEET

Sukujuhlien kansantanssin yhteisohjelman ohjeet, nuotit ja äänite ovat tilattavissa Karjalaisesta Nuorisoliitosta. Ohjepaketin hinta on 22 €.

Tilaa ohjepaketti.

_________________________________________________________________________________________

Siilifolk ja

Sukujuhlat - Suguvastavundu