Luovan kirjoittamisen kurssi

Aika: 4.-6.5.2018
Paikka: Helsinki

Laita oma elämäkertasi alulle – Nyt!
Meidän jokaisen elämä on ainutlaatuinen, ja kirjoittamisen arvoinen!

Elämä on runsauden sarvi, joka koostuu monista asioista. On sattumuksia ja ajatuksia, iloja, suruja, kohtaamisia ja eroja. Elämä on sekoitus omia muistoja ja toisten kertomia tarinoita. Elämäntarinansa voi kirjoittaa milloin vain. Sinä päätät mistä kohdasta sen aloitat ja mihin lopetat. Sinä tiedät mitä haluat kertoa ja mitä jättää sanomatta. Voit kirjoittaa siitä mitä on tapahtunut tai siitä mitä olisi voinut tapahtua.

Onko sinun tarinasi sankaritarina, paholaistarina, pyhimystarina, tuhkimotarina, kauhukertomus, nyyhkyleffa vai ihan jotain muuta? Sen päätät itse.

KURSSIOHJELMA
Viikonlopun aikana tutkimme kirjoittamalla elämämme sattumuksia ja etsimme näkökulmia muistoihin, menneeseen ja tulevaan. Kurssilla käydään läpi elämäkertakirjoittamisen erilaisia lähestymistapoja ja pohditaan päiväkirjojen, kirjeiden ja lehtileikkeiden käyttöä kirjoitustyössä. Ja mietitään tietysti, mistä kaikki alkaa.

Kurssin vetäjä on Luovan kirjoittamisen opettaja Maarit Saarelainen.

Kurssi on avoin kaikille, eikä vaadi aikaisempaa kokemusta elämäkertakirjoittamisesta.

Elämäkertakurssin alustava ohjelma on pe 4.5. klo 17.30–21.00, la 5.5.10.00–21.00 ja su 6.5. 10.00–14.00.

Kurssin hinta: 110 € Karjalaisen Nuorisoliiton ja Helkanuorten Liiton jäsenille, 130 € muille. Hinta sisältää opetuksen ja ruokailut. Lisämaksusta (60 €) mahdollisuus yöpyä Villa Salmelassa.

Ilmoittaudu kurssille 1.4.2018 mennessä tästä.

Yhteistyössä: Helkanuorten Liitto ja Opintokeskus Sivis