Kekripäivät

• kansantanssin tekniikkakurssi klo 10-18
  • piirakkapaja klo 14-18
  • käsityöpaja "nauhat ja nyytingit" klo 10-14
  • "Tarinoilla toimintaa" -tarinallistamiskoulutus klo 12-14 (myös etäosallistumismahdollisuus)
  • ulkoilua ja mukavaa yhdessäoloa

Karjalaisen Nuorisoliiton syksyinen koulutus- ja virkistystapahtuma Kekripäivät vietetään tänä vuonna 14.-15.11. Kouvolassa Nuorisokeskus Anjalassa. Teemana on suomalais-ugrilaiset perinteet, ja toteutukseen on saatu taloudellista tukea opetus- ja kulttuuriministeriöltä M.A. Castrénin seuran kautta.

Suomalais-ugrilaiseen kulttuuriin sukelletaan tanssin, ruokaperinteen ja käsitöiden kautta. Kansantanssin tekniikkakurssilla paneudutaan tanssin tekniikkaosaamisen tuttujen tanssilajien (masurkka, polkka, enkeliska, valssi) kautta maustettuna ripauksella unkarilaisia tansseja. Kouluttajana on tanssinopettaja Béla Gazdag, jonka juuret ovat Unkarissa. Kurssi on tarkoitettu kaikille, jotka haluavat haastaa tanssiteknistä osaamistaan ja löytää uusia ajatuksia vanhoihin tuttuihin tanssilajeihin.

Tanssikurssin rinnalla on tarjolla piirakkapaja ja käsityöpaja. Piirakkapajassa tutustutaan erilaisiin piirakoihin ja valmistetaan tuttujen karjalanpiirakoiden ohessa myös vähemmän tunnettuja piirakkalajeja, kuten Ilomantsin vatruskoita. Koska kekri on perinteinen sadonkorjuun juhla, raaka-aineina käytetään juureksia, sieniä ja marjoja.

Käsityöpajan otsikkona on “Nauhat ja nyytingit”, ja pajassa pääsee kokeilemaan monipuolisesti erilaisia käsityötekniikoita.

Tarinallisuuskoulutuksessa strategiajohtaja ​Tomi Härmä​ kertoo, kuinka yhdistykset voivat kertoa itsestään ja toiminnastaan tarinallistamisen kautta. Tarinat lisäävät viestinnän kiinnostavuutta ja niistä on apua uusien jäsenten hankinnassa.

Tapahtuma järjestetään turvajärjestelyt huomioiden. Seuraamme koronavirustilanteen kehittymistä, mahdollisista muutoksista viestitään erikseen.

Yhteistyössä: opetus- ja kulttuuriministeriö, M.A. Castrénin seura ja Opintokeskus Sivis.

Hinnat:

Aikuiset

Koko viikonloppu (la-su): 75 €. Sis. ohjelman, ruokailut ja majoituksen.

Pelkkä lauantai: 50 € Karjalaisen Nuorisoliiton jäsenet, 55 € muut. Sis. ohjelman ja ruokailut.

Alle 18-vuotiaat

Koko viikonloppu (la-su): 50 € Karjalaisen Nuorisoliiton jäsenet, 55 € muut. Sis. ohjelman, ruokailut ja majoituksen.

Pelkkä lauantai: 40 € Karjalaisen Nuorisoliiton jäsenet, 45 € muut. Sis. ohjelman ja ruokailut.

Lauantain tarinallistamiskoulutukseen voi osallistua myös etäyhteydellä (maksuton).

ILMOITTAUDU KEKRIPÄIVILLE 11.11. MENNESSÄ TÄSTÄ