#MinunJuureni

#MinunJuureni kertovat tarinaa

Meistä jokainen on jostain kotoisin. Sukujuuremme ovat syvällä kotiseudun mullassa vaikka elämä olisi kuljettanut kauaksikin kotoa. Vaikka kotiseutu on voinut jäädä rajan taakse, se elää silti vahvana suvun muistoissa ja tarinoissa.

#MinunJuureni -sarja vie meidät muistojen ja omakohtaisten kokemusten mukana takaisin esivanhempien kotikonnuille. Sarjassa esitellään karjalaisia pitäjiä niiden asukkaiden ja jälkipolvien tarinoiden kautta. Kunkin pitäjän kohdalla nostamme pitäjän esittelyn oheen tarinan nuoren polven karjalaiselta, jolla on juuret kyseisessä pitäjässä.

#MinunJuureni on Karjalaisen Nuorisoliiton ja Karjalaisten Pitäjäyhdistysten Liiton yhteinen verkkohanke, jossa levitetään tietoutta karjalaisista pitäjistä ja kannustetaan omien juurien tuntemiseen. Yhteistyökumppanina on Karjalaisten Sukuyhteisöjen Liitto.

Julkaisemme tarinoita tällä sivulla. Voit jakaa oman tarinasi sosiaalisessa mediassa tunnisteella #minunjuureni.

Seuraa meitä myös Facebookissa!

Karjalaiset pitäjät

Antrea