Kurppamatka

Pähkinälinna

Aika: 20.-23.8.2015

LAATOKAN KIERROS

Suosittu kulttuurimatka luovutetun Karjalan alueelle, Kurppamatka, järjestetään tänä vuonna nelipäiväisenä (to–su). Matkalla kierretään Euroopan suurin järvi, Laatokka, ja saadaan aimo tietopaketti Laatokan rantapitäjien historiasta ja nykypäivästä. Vierailukohteina ovat mm. Pyhittäjä Aleksanteri Syväriläisen Pyhän Kolminaisuuden luostari, Mandrogin turistikylä ja Pähkinäsaaren linna. Matkalla on mukana Karjalan historian asiantuntija Kyösti Toivonen.

Matkareitti:

Torstai 20.8.: Tampere-Hämeenlinna-Helsinki-Kouvola-Lappeenranta-Parikkala-Kitee-Värtsilä-Sortavala

Perjantai 21.8.: Sortavala-Läskelä-Murheen risti-Aunuksen tie-Pitkäranta-Salmi (tauko)-vanha raja-Tuulos (uimatauko)-Aunus-Aleksanteri Syväriläisen luostari-Lotinapelto-Verhnie Mandrogi

Lauantai 22.8.: Verhnie Mandrogi-Lotinapelto-Novaja Ladoga-Staraja Ladoga--Pähkinälinna-Pähkinäsaaren linna

Sunnuntai 23.8.: Pähkinälinna-Lempaala-Kivennapa-Viipuri (tauko)-Vaalimaa-Rajahovi-Hamina-Karhula-Helsinki-Hämeenlinna-Tampere

1. yö Sortavala, hotelli Sortavala (2 hh)
2. yö Verhnie Mandrogi, hotelli Verhnie Mandrogi (2 hh)
3. yö Pähkinälinna, Dragunskij ruchei -lomakylä (6 hengen lomamökki)

Hinta: 480 € Karjalaisen Nuorisoliiton jäsenet / 520 € muilta. Omasta viisumista 75 € alennus.

Hinta sisältää linja-autokuljetuksen, opastuksen, 2 yötä 2 hengen hotellihuoneessa, 1 yön 6 hengen lomamökissä, 3 illallista, retkieväät, ryhmäviisumin sekä vierailut Aleksanteri Syväriläisen luostariin ja Pähkinäsaaren linnaan.

MATKA ON TÄYNNÄ.

Kurppamatka toteutetaan yhdessä OK-opintokeskuksen kanssa.