Kansallispukujen tuuletuspiknik

Aika: 5.8.2017
Paikka: koko Suomi

Vietämme valtakunnallista kansallispukujen tuuletuspäivää lauantaina 5.8.2017 eri puolilla Suomea ja myös Ruotsissa. Tule mukaan piknikille kansallispuvussa, kansanpuvussa, muinaispuvussa tai yhdistäen kansallispuvun osia muihin vaatteisiin. Tai vedä yllesi kansallispukuasenne ja lähde mukaan vaikka kukkamekossa. Nostetaan yhdessä malja 100-vuotiaalle Suomelle klo 12!

Helsingin Suomi100 -kansallispukujen tuuletuspiknik pidetään Esplanadin puistossa 5. elokuuta lauantaina. Pue päälle kansallispuku, kansanpuku tai joku kansallispuvun osa, ota eväät mukaan ja lähde piknikille! Tänä vuonna tuuletuksessa halukkaat vapaaehtoiset voivat esitellä oman kansallispukunsa Espan lavalla kello 12-12:45. Esittelijöiden on hyvä olla paikalla valmiina viimeistään 11:45. Lisäksi puiston viereisessä CraftCornerissa voi ihailla käsin valmistettuja kansallispukunukkeja ja tutustua pirtanauhan kutomiseen työpajoissa klo 12 ja klo 14. CraftCornerissa on tietoiskuja uusmaalaisista kansallispuvuista klo 11 ja klo 13.

Muistathan sosiaalisen median aihetunnisteet #kansallispuku#kansallispukutuuletus#kansallispukutuuletus2017 ja #suomi100

Kuka tahansa voi koota oman porukan piknikille tai osallistua jo olemassa oleviin tapahtumiin. Katso kansallispukublogista, onko omalla paikkakunnallasi jo piknik-porukka: http://kansallispuku.blogspot.fi/p/kansallispukujen-tuuletuspiknik.html Mikäli tapahtumaa ei vielä löydy, ilmoita oman tapahtumasi paikka, osoite ja kellonaika samaan osoitteeseen tai sähköpostilla: soja@kansallispuku.com. Kansallispukujen tuuletuspiknik on osa Suomi 100 -ohjelmaa ja kaikki järjestäjät voivat käyttää juhlavuoden tunnusta tapahtumien paikallisessa tiedotuksessa.