Tapahtumat

Karjalainen Nuorisoliitto järjestää vuosittain Kevätpäivät-kansantanssitapahtuman. Kesän suurin tapahtuma on muiden perinnejärjestöjen kanssa yhdessä järjestettävä kesäjuhla, vuonna 2018 Siilinjärvellä järjestettävä Sukujuhlat - Suguvastavundu -tapahtuma.  Lisäksi teemme elo-syyskuussa matkan luovutetun Karjalan alueelle, Kurppamatkan. Syksyllä 2017 olimme mukana Karjala-lehden järjestämässä Evakkojuna-tapahtumassa.

Karjalainen Nuorisoliitto ei ole vakuuttanut tapahtumiensa osallistujia. Pyydämme jokaista huolehtimaan omasta vakuutusturvastaan.

Kevätpäivät ja kansantanssiluokittelu

Kevätpäivät järjestetään vuosittain huhtikuussa yhdessä paikallisen jäsenyhdistyksen tai useamman kanssa. Ohjelmassa on kansantanssiluokittelu ja Karjalaisen Nuorisoliiton liittokokous, joka toimii liiton korkeimpana päättävänä kokouksena. Muu ohjelma koostuu kulttuurikatselmuksesta, lyhytkursseista, työpajoista, illanvietosta ja ennen kaikkea vanhojen ja uusien ystävien tapaamisesta.

Kansantanssiluokittelussa tanssiryhmät esiintyvät yleisön ja arvosteluraadin edessä sekä saavat raadilta suullisen ja myöhemmin kirjallisen palautteen esityksistään. Luokituksen tarkoituksena on esiintymiskokemuksen lisäksi tarjota tanssijoille ja ohjaajille eväitä kehittää ryhmien toimintaa ja taitoja entisestään. Luokat ovat Harrastus, Taito, Valio ja Mestaruus. Alle kouluikäisiä sekä erityisryhmiä ei luokitella, vaan he saavat sanallisen arvion esityksestään.

Luokittelut ja Kevätpäivät ovat avoimia kaikille. Ryhmän ei tarvitse olla Nuorisoliiton jäsen osallistuakseen.

Täältä löydät tietoa vuoden 2018 Kevätpäivistä, Walpurin varvastuksesta.

Karjalainen Nuorisoliitto on järjestänyt Kevätpäiviä vuodesta 1984 lähtien. Täältä näet, millä paikkakunnilla kunakin vuonna on Kevätpäiviä järjestetty.

LUOKITTELUN SÄÄNNÖT

PDF-tiedostoKansantanssiluokittelun säännöt 2018.pdf (169 kB)
Kansantanssiluokittelun säännöt 2018

Tulokset

kansantanssiluokittelu 2018 tulokset ja yleispalaute.pdf (318 kB)
Luokitustulokset Tampere 2018
KN-luokitukset2017-tulokset.pdf (141 kB)
Luokitustulokset Porvoo 2017
KarjalainenNuorisoliitto_luokitteluTULOKSET2016.pdf (189 kB)
Luokitustulokset Kauniainen 2016
KNluokittelu2015_tulokset ja yleispalautteet.pdf (333 kB)
Luokitustulokset Karhula 2015
KarjalainenNuorisoliitto_luokitteluTULOKSET2014.pdf (72 kB)
Luokitustulokset Kauniainen 2014
KN_Luokittelutulokset_2013.pdf (156 kB)
Luokitustulokset Hamina 2013

Kesätapahtumat

Karjalainen Nuorisoliitto osallistuu kesäisin erilaisiin kansantanssi- ja kansanperinnetapahtumiin. Kesällä 2017 osallistumme kansainväliseen Europeade -kansanperinnetapahtumaan Turussa, ja järjestimme yhteisen kesäleirin Keski-Suomessa yhdessä Helkanuorten liiton kanssa. Vuonna 2016 olimme mukana kansantanssijärjestöjen yhteisessä kansantanssitapahtumassa, GraniFolkissa. Osallistumme myös joka 3. vuosi järjestettävään pohjoismaiseen Barnlek-kansantanssitapahtumaan.

Kesätapahtumiin osallistumisesta päätetään erikseen vuosittain.

SUKUJUHLAT - SUGUVASTAVUNDU, 19.-22.7.2018, Siilinjärvi

Sukujuhlat - Suguvastavundu on Karjalaisen Nuorisoliiton ja Kansantanssinuorten liiton yhteinen kesäjuhla. Tapahtuma kerää yhteen tanssijoita, muusikoita ja laulajia Suomesta, Udmurtiasta, Virosta, Marista, Tveristä, Mordvasta, Karjalasta ja Inkeristä. Sukujuhlia edeltää kansainvälinen nuorten leiri.

Lue lisää täältä.

Kurppamatka

Kurppamatka on vuodesta 2000 alkaen järjestetty Karjalaisen Nuorisoliiton kulttuurimatka luovutetun Karjalan alueelle. Matka tehdään joka syksy elo-syyskuussa, ja se on avoin kaikille asiasta kiinnostuneille. Matkoilla on aina jokin kulttuuriin tai historiaan liittyvä teema. Tule mukaan iloiseen porukkaan!

Kurppamatkat 2000-2017

2000             Käkisalmi