Tapahtumat

Karjalainen Nuorisoliitto järjestää vuosittain Kevätpäivät-kansantanssitapahtuman ja on mukana Karjalaisten kesäjuhlien järjestelyissä. Lisäksi teemme elo-syyskuussa matkan luovutetun Karjalan alueelle, Kurppamatkan. Syksyllä 2017 olemme mukana Karjala-lehden järjestämässä Evakkojuna-tapahtumassa.

Karjalainen Nuorisoliitto ei ole vakuuttanut tapahtumiensa osallistujia. Pyydämme jokaista huolehtimaan omasta vakuutusturvastaan.

Kevätpäivät ja kansantanssiluokittelu

Kevätpäivät järjestetään vuosittain huhtikuussa yhdessä paikallisen jäsenyhdistyksen tai useamman kanssa. Ohjelmassa on kansantanssiluokittelu ja Karjalaisen Nuorisoliiton liittokokous, joka toimii liiton korkeimpana päättävänä kokouksena. Muu ohjelma koostuu kulttuurikatselmuksesta, lyhytkursseista, työpajoista, illanvietosta ja ennen kaikkea vanhojen ja uusien ystävien tapaamisesta.

Kansantanssiluokittelussa tanssiryhmät esiintyvät yleisön ja arvosteluraadin edessä sekä saavat raadilta suullisen ja myöhemmin kirjallisen palautteen esityksistään. Luokituksen tarkoituksena on esiintymiskokemuksen lisäksi tarjota tanssijoille ja ohjaajille eväitä kehittää ryhmien toimintaa ja taitoja entisestään. Luokat ovat Harrastus, Taito, Valio ja Mestaruus. Alle kouluikäisiä sekä erityisryhmiä ei luokitella, vaan he saavat sanallisen arvion esityksestään.

Luokittelut ja Kevätpäivät ovat avoimia kaikille. Ryhmän ei tarvitse olla Nuorisoliiton jäsen osallistuakseen.

Karjalainen Nuorisoliitto on järjestänyt Kevätpäiviä vuodesta 1984 lähtien. Täältä näet, millä paikkakunnilla kunakin vuonna on Kevätpäiviä järjestetty.

LUOKITTELUN SÄÄNNÖT

PDF-tiedostoLuokittelusäännöt_2017_KarjalainenNuorisoliitto.pdf (385 kB)
Luokittelusäännöt vuodelle 2017.

Tulokset

KarjalainenNuorisoliitto_luokitteluTULOKSET2016.pdf (189 kB)
Luokitustulokset Kauniainen 2016
KNluokittelu2015_tulokset ja yleispalautteet.pdf (333 kB)
Luokitustulokset Karhula 2015
KarjalainenNuorisoliitto_luokitteluTULOKSET2014.pdf (72 kB)
Luokitustulokset Kauniainen 2014
KN_Luokittelutulokset_2013.pdf (156 kB)
Luokitustulokset Hamina 2013

Kesätapahtumat

Karjalainen Nuorisoliitto osallistuu kesäisin erilaisiin kansantanssi- ja kansanperinnetapahtumiin. Kesällä 2017 osallistumme kansainväliseen Europeade -kansanperinnetapahtumaan Turussa, ja järjestämme yhteisen kesäleirin Keski-Suomessa yhdessä Helkanuorten liiton kanssa. Vuonna 2016 olimme mukana kansantanssijärjestöjen yhteisessä kansantanssitapahtumassa, GraniFolkissa. Osallistumme myös joka 3. vuosi järjestettävään pohjoismaiseen Barnlek-kansantanssitapahtumaan. Kesällä 2017 tapahtuma on Färsaarilla.

Kesätapahtumiin osallistumisesta päätetään erikseen vuosittain.

Tanssipidot 2012. Velisinfonia.

Minun kesäjuhlani -piirustuskilpailu 2013