Kevätpäivät ja Kansantanssiluokittelu

Aika: 8.4.2017
Paikka: Porvoo, kulttuuritalo Grand

Karjalaisen Nuorisoliiton kansantanssiluokittelu on avoin kaikkien järjestöjen kansantanssiryhmille. Ryhmät saavat esityksistään palautteen kansantanssin ja -musiikin ammattilaisilta ja luokituksen harrastus-, taito-, valio- tai mestaruusluokkaan. Raadin muodostavat mestarikansantanssija Antti Savilampi, kansantanssinopettaja Tiina Salmi ja MuM Jarmo Romppanen.

Tapahtumapaikkana on kulttuuritalo Grand Porvoossa (Piispankatu 28).

Työpajoissa askarrellaan pääsiäiskoristeita ja opetellaan tanssimaan humppaa.

Folktorilla voit ostaa ja myydä käytettyjä kansantanssi- ja kansallispukutarvikkeita. Folk-arpajaisissa on runsaasti folk-henkisiä palkintoja: Kalevala Korun kaulakoru, kansallispukuraitaisia Pauligin kahvirasioita, kansallispukupeli, kansallispukuraitaiset säärystimet, herkkukoreja, kansanmusiikkilevyjä jne.

OHJELMA

10.00 Konsertti 1: Peukaloiset, Taaperot, Kakkunassit, Nappu, Jenga, Viuhakka, Suhina, Vekarat, Vilske, Kiurut.

11.30 Liittokokous

13.30 Konsertti 2: Troppu, Tiistai, Bygarit, Maanantai, Soppa, Pääskyt, Frilla.

15.00 Koko Suomi tanssii -humppahaaste

Konserttiliput: aikuiset 7 €, lapset 5 €, perhelippu 20 €. Lippuja myydään ovelta.

Lounaslippu: 7 €

KOKO SUOMI TANSSII -HUMPPAHAASTE

Koko Suomi tanssii -kampanja kutsuu nauttimaan tanssin ilosta – kaikki osaavat tanssia! Kevätpäivillä opettelemme tanssimaan humppaa ja kuvaamme yhteishumpasta videon. Näin olemme mukana tanssihaasteessa ja olemme mukana levittämässä tanssin iloa! Samalla haastamme tämän vuoden muut kansantanssitapahtumat mukaan Koko Suomi tanssii -haasteeseen.

Koko Suomi tanssii -kampanja on käynnissä koko vuoden 2017 ja se on osa Suomi 100 -juhlavuoden virallista ohjelmaa.

Kevätpäivien ryhmäilmoittautuminen on päättynyt. Tietojen täydentämistä varten lomakkeeseen pääsee  TÄSTÄ.