Hyvinkään Hoijakka 2022

Hyvinkään Hoijakka on Karjalaisen Nuorisoliiton ja Suomalaisen Kansantanssin Ystävien yhteinen kesätapahtuma Hyvinkäällä 10.–12.6.2022. Yhteistyökumppaneina ovat Hyvinkään Kansantanssijat, Hyvinkään Karjala-seura ja Suistamon Perinneseura. Tapahtuman painopisteinä ovat musiikki ja tanssi. Myös myös muut perinnekulttuurin muodot ovat esillä.

Samanaikaisesti pidetään Suistamon VII laulujuhlat. Kaksi rinnakkaista tapahtumaa, Hyvinkään Hoijakka ja Suistamon VII laulujuhlat tukevat toisiaan sisällöllisesti ja muodostavat monipuolisen ja taiteellisesti korkeatasoisen ohjelmakokonaisuuden kaikille karjalaisuudesta ja perinnekulttuurista kiinnostuneille. Hyvinkää Suomen karjalaisimpana kaupunkina tarjoaa erinomaiset puitteet tapahtumakokonaisuudelle.

Tapahtumaan on saatu tukea Karjalan Kulttuurirahastolta ja Hyvinkään kaupungilta.

Kansantanssin yhteisohjelma

Yhteisohjelmina tanssitaan tansseja Tanhuvakasta ja Hulivilistä. Lisäksi mukana on Tampereen NORDLEK 2021 -tapahtumaa valmistettu yhteisohjelma. Ohjelmisto koostuu useammasta kokonaisuudesta, joihin voi osallistua valintansa mukaan ja joista löytyy sopivaa tanssittavaa kaikenikäisille.

Ohjeiden yhteydessä on mainittu, mistä julkaisusta ne ovat ja mistä niiden musiikit löytyvät.