Marianne Valola Karjalaisen Nuorisoliiton toiminnanjohtajaksi

31.3.2021

Kuvaaja: Reilika Landen

Muotoilija Marianne Valola, 42, on valittu Karjalaisen Nuorisoliiton uudeksi toiminnanjohtajaksi. Valola tunnetaan luomistaan perinnehenkisistä tuotesarjoista, joissa perinne ja juuret yhdistyvät nykypäivän ajatteluun sekä erilaisista tapahtumista, esimerkiksi Vauhtiraidat! -kansallispukujuoksusta.

“Odotan ilolla yhteistyötä, ja on kunnia päästä mukaan Karjalaisen Nuorisoliiton aktiiviseen porukkaan! Saan iloa ja sydämentykytyksiä karjalaisuuden raikkaista tulkinnoista. Intohimoni on elämysten rakentaminen: kutsun ihmisiä mukaan perinteiden iloihin matalalla kynnyksellä ja ruokin heidän orastavaa ja roihahtavaa innostustaan”, kertoo Valola.

“Haluan kannustaa ihmisiä pitämään karjalaista perinnettä mukanaan arjessa ja juhlassa. Tulevat vuodet ovat haasteellista aikaa yhteiskunnassamme, ja silloin on yhä tärkeämpää tietää olevansa jostain kotoisin. On tärkeää pitää huolta lasten ja nuorten hyvinvoinnista ja harrastamisen mahdollisuuksista ja korostaa kaikkien vapaaehtoisten toimijoiden yhteisöllisyyttä”, toteaa itseään “hippusenkarjalaiseksi” kuvaileva Valola.

Karjalaisen Nuorisoliiton puheenjohtaja Outi Mulari on valintaan tyytyväinen.

“Olemme todella innoissamme saadessamme Mariannen meille tekemään kanssamme karjalaisuutta tunnetuksi. Marianne on rautainen tuotteistaja ja hänellä on näkemystä perinteen merkityksestä. Hän jakaa toimintamme arvot ja hänellä on teemamme mukaan vahvasti “perinnettä elämässä”. Saamme hänestä innostuneen toiminnanjohtajan, joka varmasti pystyy buustaamaan Nuorisoliiton toimintaa vakaasti eteenpäin. ”

Marianne Valola aloittaa uudessa tehtävässään 1.8.2021. Sitä ennen hän tutustuu liiton toimintaan kevään ja kesän mittaan ja osallistuu muutamiin kokouksiin.

Lisätietoja:

Puheenjohtaja Outi Mulari