Kevätpäivillä 32 esiintyjäryhmää

24.3.2015

Kansantanssin riemua Karhulassa huhtikuussa

Karjalaisen Nuorisoliiton Kevätpäivät-tapahtuma tuo Kotkan Karhulaan yli 400 kansantanssin harrastajaa eri puolilta maata 17.–19.4. Yhteensä 32 kansantanssiryhmää taaperoikäisistä yli 50-vuotiaisiin esittelee osaamistaan kansantanssiluokittelussa, jossa kansantanssiryhmät saavat tuomareilta arvion taidoistaan ja heidät luokitellaan osaamisensa mukaan eri luokkiin. Kevätpäivien osallistujille on tarjolla viikonlopun aikana myös käsityö- ja askartelupajoja, sirkuskoulu, illanviettoja ja Karjalaisen Nuorisoliiton liittokokous.

Tapahtuman toteutuksesta vastaa Kotkan Kansantanssijat yhteistyössä Karjalaisen Nuorisoliiton kanssa. Talkoolaisia tulee myös Kotkan Karjalaisseuran Salusiinista. Otsikolla ”Karhulasta kajahtaa” nimetty tapahtuma on osa Karjalaisen Nuorisoliiton 35-vuotisjuhlavuoden ohjelmaa.

Yleisö on tervetullutta seuraamaan lauantain kansantanssikonsertteja ja sunnuntain pääjuhlaa Kulttuuritalo Kyminsuuhun (Eteläinen Karjalantie 3, 48600 Kotka). Ryhmien esiintymisiä voi nähdä myös Karhulan torin esiintymislavalla lauantaina.

Aikataulu

Lauantai 18.4.

11.00 Kansantanssikonsertti, alle 7 v. ja 7–10 v.
13.30 Kansantanssikonsertti, aikuiset ja yli 50 v.
16.00 Kansantanssikonsertti, 11–14 v. ja nuoret
18.30 Kansantanssikonsertti, aikuiset

Sunnuntai 19.4.

14.00 Pääjuhla

Pääsyliput lauantain konsertteihin ja sunnuntain pääjuhlaan: 6 € / 5 € / tilaisuus.

(alennettu hinta alle 12-vuotiaille sekä Karjalaisen Nuorisoliiton ja Karjalan Liiton jäsenille)